Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usug Administracji Publicznej
Elektroniczne biuro obsugi mieszkaca

Zgłoszenie obiektu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Sanok

Drukuj
INSTRUKCJA KROK PO KROKU
1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Sanok.
2. Wypełniony i podpisany własnoręcznie wniosek wraz z załącznikami złóż osobiście w Referacie Spraw Obywatelskich i Administracyjnych , ul. Kościuszki 23, 38-500 Sanok.

Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Sanok.
2. Załączniki: 
  • deklaracja dot. minimalnych wymagań co do wyposażenia dla innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie,
  • karta informacyjna obiektu.
3. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej - w przypadku żądania wydania zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Sanok.

Opłaty:
Wpis do ewidencji jest bezpłatny.
  • 17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Sanok  - na żądanie wnioskodawcy.
Wszelkie zobowiązania można wpłacać:
  •  w kasie Urzędu Gminy w Sanoku, ul. Kościuszki 23- piętro II (poniedziałek - piątek w godz. 8.00 - 14.00);
  •  przelewem na nr konta 61 1130 1105 0005 2154 3820 0001 Bank BGK, z zaznaczeniem "opłata za zaświadczenie".
Miejsce złożenia  wniosku:
Urząd Gminy Sanok, ul. Kościuszki 23 Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych, III piętro pok. 312
Termin odpowiedzi: Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni od złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy: Od decyzji o odmowie wpisu przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie za pośrednictwem organu, który wydał decyzje w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Podstawą odmowy wpisu do ewidencji innych obiektów hotelarskich są braki formalne wniosku, nieuzupełnione w terminie 7 dni od wezwania do ich usunięcia.
Odmowa wpisu w tym przypadku wydawana jest w formie informacji o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania.
Uwagi:
1. Prowadzenie ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie należy do obowiązku Wójta Gminy Sanok - art. 38 ust. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z  2020 r. poz. 2211).
2. Zgłoszenie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie jest obowiązkowe dla wszystkich, którzy prowadzą działalność polegającą na wynajmowaniu pokoi dla turystów (art.39 ust.3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych) w formie: pokoi gościnnych, kwater prywatnych, wynajmu pokoi, gospodarstwa agroturystycznego, pól biwakowych, domków letniskowych, ośrodków wczasowych, kolonijnych, rehabilitacyjnych itd., bez względu na ilość wynajmowanych miejsc noclegowych.
3. Ewidencja innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie nie obejmuje następujących obiektów hotelarskich: hoteli, moteli, pensjonatów, kempingów, domów wycieczkowych, schronisk i schronisk młodzieżowych.
4. Ewidencja innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, jest jawna. Karty ewidencyjne obiektów mogą być udostępniane do wglądu w obecności osoby uprawnionej do prowadzenia ewidencji.
5. Po dokonaniu wpisu, na żądanie wnioskodawcy wydawane jest potwierdzenie wpisu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie.
6. Przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie zgłasza do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie informację o:
  • zaprzestaniu świadczenia usług hotelarski
  • uzyskaniu decyzji marszałka województwa o zaszeregowaniu obiektu do rodzaju i nadaniu kategorii,
  •  zmianie działalności sezonowej na stałą lub stałej na sezonową,
  •  zmianie liczby miejsc noclegowych, liczby jednostek mieszkalnych, zmianie ich struktury, zmianie numeru telefonu, a także - o ile obiekt posiada - o zmianie numeru faksu, adresu poczty elektronicznej oraz adresu strony internetowej,
  • zmianie zakresu świadczonych usług, w tym gastronomicznych,
  • pisemnie na adres Urząd Gminy Sanok, 38-500 Sanok, ul. Kościuszki 23
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 221).
2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (tj. Dz.U z 2017 r. poz. 2166).
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z z 2021 r. poz. 735.).

Wymagane załączniki do pobrania:
1. Zgłoszenie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Sanok-załącznik nr 3
2. Deklaracja dotycząca minimalnych wymagań co do wyposażenia dla innych obiektów, świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi- załącznik nr 5
3. Karta informacyjna obiektu - załącznik nr 4
4. Wniosek o zaszeregowanie obiektu hotelarskiego do rodzaju pole biwakowe na terenie Gminy Sanok - załącznik nr 2
5. Opis obiektu potwierdzający stopień spełnienia przez ten obiekt wymagań dla rodzaju pole biwakowe - załącznik nr 1
6. Wniosek o wydanie zaświadczenie o wpisie obiektu - załącznik nr 6
7. Zmiany wpisu do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Sanok- załącznik nr 7
8. Zawiadomienie o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich- załącznik nr 8

Sprawę prowadzi: Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych
Inspektor Kinga Skotnicka, tel. 134656554
Email: edg@gminasanok.pl