Referat Rolnictwa, Leśnictwa, Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami:
Rafał Sąsiadek- kierownik referatu- 013-46-56-586
Do zadań Referatu Rolnictwa, Leśnictwa ,Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:
- Realizacja zadań związanych ze zwrotem producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, w tym przygotowywanie postanowień i decyzji w tym zakresie.
- Realizacja zadań wynikających z ustawy prawo łowieckie, w szczególności; opiniowanie planów łowieckich, prowadzenie mediacji w przedmiocie odszkodowań za szkody łowieckie.
- Wydawanie zezwoleń i nadzór nad uprawami maku i konopi włóknistych.
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, a w szczególności opiniowanie projektów rekultywacji gruntów.
- Realizacja zadań wynikających z ustaw; o ochronie roślin, o nasiennictwie.
- Prowadzenie rozliczeń za używanie maszyn rolniczych, oraz czynności związanych z ich zbywaniem.
- Przyjmowanie zeznań świadków potwierdzających pracę w gospodarstwach rolnych.
- Realizacja zadań w zakresie gospodarki leśnej w lasach mienia komunalnego, wynikających z planu urządzenia lasu i decyzji stosownych organów, a w szczególności:
- sporządzanie i realizacja umów z sołtysami, gajowymi i leśniczymi;
- sporządzanie i realizacja zapytań ofertowych i umów z wykonawcami prac w lasach, w tym umów w zakresie melioracji, nasadzeń, pielęgnacji, ścinki i zrywki drewna;
- rozliczanie dowodów sprzedaży i świadectw legalności pozyskania drewna z wykazami odbiorczymi drewna, oraz wystawianie faktur za zakupione drewno;
- obliczanie wysokości podatku leśnego.
- Realizacja zadań wynikających z ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne, a w szczególności:
- przygotowywanie postanowień i decyzji wydawanych w zakresie obejmującym sprawy dotyczące rozgraniczeń nieruchomości:
- ustalanie numerów porządkowych nieruchomości oraz zakładanie i prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów w systemie teleinformatycznym.
- Sporządzanie zaświadczeń o położeniu gruntów w obszarze "Natura ? 2000".
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o scalaniu i wymianie gruntów.
- Udzielanie zezwoleń na zakładanie, przeprowadzanie i wykonanie urządzeń technicznych na nieruchomościach mienia komunalnego Gminy Sanok (z wyłączeniem dróg).
- Reprezentowanie Gminy Sanok w czynnościach geodezyjnych przyjęcia lub ustalenia na gruncie przebiegu granic nieruchomości.
- Prowadzenie czynności związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Sanok, a w szczególności: zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, najem lub dzierżawę, użyczenie, obciążanie użytkowaniem i służebnościami gruntowymi.
- Działania w zakresie nabywania nieruchomości do zasobu mienia komunalnego Gminy Sanok.
- Prowadzenie spraw zmierzających do wywłaszczeń nieruchomości.
- Prowadzenie spraw z zakresu podziałów nieruchomości, w tym przygotowywanie postanowień i decyzji wydawanych w zakresie obejmującym sprawy dotyczące podziałów nieruchomości.
- Realizacja zadań z zakresu komunalizacji mienia.
- Prowadzenie spraw dotyczących nieruchomości komunalnych oddanych w użytkowanie wieczyste, w tym aktualizacja opłat za użytkowanie wieczyste.
- Przygotowywanie wniosków o umorzenie należności i opłat rocznych z tytułu wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej lub leśnej.
- Realizacja zadań związanych ze wspólnotami gruntowymi.
- Prowadzenie rejestru umów dotyczących zadań realizowanych przez Referat.
- Prowadzenie gminnego zasobu nieruchomości.
- Regulacja stanów prawnych nieruchomości gminnych.
- Ustalanie opłaty wynikającej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w postaci renty planistycznej.
- Sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego Gminy Sanok.
- Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta wynikających z zadań Referatu.